Plötsligt händer det

I måndags red jag nog mitt bästa ridpass någonsin på Hoppzan.  Jag började värma upp om vanligt men han kändes konstig i högersidan som han har gjort till och från ett tag. Så någonstans mitt i uppvärmningen så gjorde jag halt för att kolla igenom hela mig själv och vad jag kunde göra för fel.  Det visade sig att jag red med den högra tygeln kortare än den andra. Jag har alltså plockat mer och mer i den högra tygeln tills det kanske skiljer runt 10 cm mellan båda tyglarna. Jag längde ut den och började rida igen. Då blev han så fantastiskt bra! Han kanske inte gick perfekt men jag fick en otrolig känsla i ridningen. Han var lätt att ställa och böja, han var väldigt lyhörd för hjälperna och arbetade på bra med ryggen och bakbenen stundtals. Ett extremt dåligt fel av mig som jag borde ha märkt tidigare men jag har helt enkelt varit för ouppmärksam på det. Nu ska jag bli extra noggrann på vad jag gör när jag rider, och i första hand fokusera på en bra känsla. Om någonting är fel så borde det sitta hos mig, så jag får ta en snabbare titt hos mig själv nästa gång.
 
Foto: Andrea Bergstrand (aabb.blogg.se)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0