Pay'n jump, Uppsala PK

Var iväg på Pay'n Jump idag på Uppsala PonnyKlubb. Jag och Hopzo för att hoppa 1m samt 110 cm. Lisa och Challe för att hoppa 90 cm och 1m.  Det blev lite kaos efter vi hade gått banan då vi märkte att vi hade fått punktering på vår transport. Ut med hästarna och fixa så att pappa kunde köra iväg och hämta ett nytt däck. Dock löste sig allting superbra! Lisa och Challe nollade båda sina rundor superfint!
 
I 1m klassen kändes Hopzo fin på framridningen. Samma sak på framhoppingen men jag hade lite svårt med avståndet till hindren i några lägen. Men snäll som han är redde han upp det hela. Inne på banan kör vi bara. Bokstavligt talat. Jag fattade galopp, skötte styrningen och tempot. Resten bara flöt på. En helt underbar runda faktiskt. Riktigt nöjd med den nollan.
 
Samma sak på framhoppningen i denna 110 cm klass fast mycket bättre med att se avstånden fram till hindren på framhoppningen. Sedan inne på banan gick det av samma princip som första klassen. Vi komunicerade bra med varandra. Alla hinder gick klockrent. Tills jag försökte lägga mig i och fixa galopp och tempo. Vi kom fel på sista och hoppar rakt igenom hindret. Men hästen är värld guld som ställer upp för mig i detta läge och gör det bästa av saker. 
 
Massa morötter och äpplen. Sen åkte två supernöjda ryttare och två jätte glada hästar hem mot Säva!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0