Förberedande ridledar kurs

Var iväg till Sigtuna Ridskola från i torsdags till i söndags tillsammans med Elin. Vi var där för att gå en förberedande ridledar kurs som gör att man får ett hum om hur den riktiga är och hur man kan tänka om man ska ha lektioner. Jag har ju haft en knatte lektion i veckan nu i ett halvår samt hoppat in som vikarie då och då. Men från och med denna termin får jag två riktiga grupper. Det kommer att bli superkul att se de utvecklas!
 
Tillbaka till kursen. Vi red två pass om dagen. ibland i storgrupp på nio personer men annars i en grupp med bara fyra. För Hoppzan var det svårt att anpassa sig. Han är ju såpass stor, har stora steg som gör att det går ganska fort frammåt. Men efter tredje ridpasset så gick det superbra. Då jag tror att vi båda kom in i tänket. De flesta andra hästar var ändå vana med att gå någonslags lektion eller hade gjort det i sitt liv. Men inte lilla Hoppzan. 
 
I alla fall var det superkul! många olika synpunkter och infallsvinklar fick man med sig hem inom alla områden. Jag känner att jag har lärt mig mycket och kan ta med massa saker till min egen undervisning. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

AAAAAANAAAA JAG KAN KNAPPT LÄSA VAD DET STÅR FÖR DAMMET ÄR IVÄGEN. BLOOOOOOOOOOOGGAAAAAAA

2013-10-10 @ 20:56:26
URL: http://bjerkliden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0