Bästa Dressyrpasset

 
 
Idag hade jag planerat att rida lite dressyr på utebanan eftersom ridskolan ofta håller till inne och jag ändå trivs bäst ute. Hade lång uppvärmning där jag fokuserade på att rida fram till bettet och inte plocka någonting alls. Han blev mjuk i båda sidorna och väldigt lyhörd för mina hjälper. Sen lade jag fokus på olika böjda spår. Att han skulle gå mellan hand och skänkel, inte flyga ut med någon bog osv. Det gick verkligen superbra. Hela ridpasset var som en dröm. Det var klockrent! Båda var väldigt positiva till arbete idag. Jag tycker att det är väldigt viktigt att man har en positiv attityd till sina pass och alltid berömmer hästen. Den gör ju trotts allt oftast sitt bästa även om den eller du har en dålig dag. Men idag kändes det som vi var en. Jag tänkte och han gjorde. Min fina fina Hopzo
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0