Min Fina Hopzo

Som jag tror många förstod av det förra inlägget så har jag blivit häst ägare igen idag. Till en superfin storhäst vid namn Hopzo.
 
Hopzo är en valack född 2006. Fin bläs, tre vita strumpor och väldigt vackra ögon även ett jack i det vänstra örat.  Han har tävlat 120 med hans föregående ägare Antonia. Han är väldigt stor och extremt snäll.  Han föddes även hos Antonia och hennes familj så jag är alltså den andra som äger honom. Hans mamma dog tyvärr under fölningen så han har fått bo hos en surrugat mamma under sin första tid i livet innan han kom tillbaka och fick bli nappflaskmatad.  
 
Han är supersnäll att hålla på med. Det märkte vi både när vi var där ochg hälsade på och nu när vi tog hem honom.  Jätte kelig och vill alltid att man ska klappa på honom. Så det kommer bli många timmars pussande i stallet varje vecka framöver. Vilket jag verkligen inte har någonting emot. 
 
I ridningen är han fin där med. Väldigt stort och luftigt travsteg som man faller i skratt i när man rider. I alla fall gjorde jag det på provridnigen men jag tror det kommer vara lika kul framöver. Han är väldigt lättriden fast det är mycket häst att rida runt på. Han är väldigt känslig för hjälperna och mycket lättare än han ser ut att vara. En liten likhet med Pam just där! 
 
Ni lär få mycket information om honom i framtiden. 
 
Min nya, fina, vackra häst Hopzo
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis Anna, så glad för din skull! :D

2013-05-18 @ 23:05:54
URL: http://bjerkliden.blogg.se/
Postat av: Elin

Åh vad fin, grattis!:D

2013-05-18 @ 23:13:57
URL: http://slowmotionphoto.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0