Hopzo 27 maj

Red upp till ridhuset idag. Red mest igenom honom och försöker jobba upp lite kondition nu i början samt att han ska våga slappna av och ta ett ordentligt stöd i handen. Det är lite trångt i ridhuset vilket gör att det känns som vi inte riktigt får plats. Vi kan knappt göra tre serpentinbågar. Så därför gillar jag mer att vara ute och rida på utebanan där det finns tillräckligt mycket utrymme för att ta ut honom så mycket som det behövs. Men vi behöver träna i ridhus med. Blev mest basic övningar som lite volter och lösgörande arbete. Mycket trav och galopp. Tränade själv på att sitta ner i ca 1 minuts perioder innan jag red lätt igen. 
 
Han var riktigt duktig, som sagt lite trångt i ridhuset och han kunde inte riktigt slappna av det kommer.
 
Vi är inte perfekta, vi kanske inte är snyggast, vi är inte duktigtast. Men vi passar bra ihop, enligt mig är vi bäst, är han bäst, och jag vet att vi någondag kommer bli någonting stort!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0