Hopzo 24 maj

Red ett pass i ridhuset men slutade lite på rundvolten. Började med att få igenom båda sidorna så han skulle bli mjuk och avslappnad. Mina hjälpmedel var mest volter och att byta ställning inom volterna samtidigt som han var böjd åt voltens innersida. Gick sedan över i trav och jobbade på samma sak där. Lite svårare då jag fortfarande ibalnd har svårt att få med honom genom hela svängar. Gick över i galopp och jobbade med takten. Samma takt men i olika tempon och det var han perfekt på. Hazzes starkaste sida är nog galoppen. Det känns som han orkar jobba igenom sig lättare än i de andra gångarterna, Vilket vi självklart får jobba med senare. När jag kännde mig klar i ridhuset gick jag ut och lät honom trava och galoppera i ett friskt tempo runt på ovalbanan så han fick sträcka ut lite istället för att vara i ett trångt ridhus!
 
Fina häst, nästa pass blir på söndag och då är det hoppning som gäller!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0