Första Ridpasset

Som sagt var det första ridpasset på hemma plan idag. Gjorde först iorning honom, lite fix med utrustningen och så blev han avmaskad så han snart får gå ut med de andra hästarna. Sen upp mot ridbanan för ett pass.
 
Han ville inte riktigt stå still när vi kom upp men det är väldigt förståeligt då det faktiskt var första gången som vi gjorde detta tillsammans. Jag kom upp och skrittade igång. Superfin. han fokuserade bra på mig och inte på allting nytt i omgivningen. Började trava och brast ut i skratt igen. Denna häst är så otroligt rolig att trava på. Stora luftiga steg och mycket bjudning. När jag väl kämpat mig förbi skrattanfallet så jobbade jag bara runt lite, kände hur han känndes. Samma sak i galoppen. Riktigt mysig häst med mycket steg i. 
 
Imorgon blir det ett lite mer riktigt pass fast fortfarande känna på stadiet. Vi får se hur det går. Ska innan jag åker till stallet även köpa lite saker till honom och en klänning till mig själv!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0