Simply the best!

Tävling idag som sagt på Jälla skolans anläggning arrangerat av Lagga FRK. Hur mer kan jag sammanfatta min dag mer än att min häst är fatastisk. Det finns ingen som honom... Började dagen med att vara 8:de ryttare ut i 90 cm klassen. Superfin på framridningen. Lyssnde extremt bra och var riktigt uppmärksam på vad jag ville. Fick superfina språng på framhoppningen och sen in till banan. Gud vilken häst jag har, vilken känsla och vilka språng. Så himla fin. Allting gick klockrent. En bra nolla och en rosett i den klassen!
 
Lagklassen var det spöregn ute och jag var sista start i klassen och även för dagen. Det var riktigt kallt och jag hade en vattenpöl i skorna och i byxorna. Men hästen var lite mer taggad på framridningen men lyssnade fortfarande väldigt fin på hjälperna. Fick superfina språng och allting var perfekt. Sen blev vi inkallade till kollektingring när ryttare nr 27 red och jag var 33. Så fick stå där och vänta ett tag eftersom jag inte heller ville vara ute i regnet. Kom in på banan och rider. Precis samma känsla i den här klassen. Så extremt underbart! Dock så la jag honom fel på första och vi hade väntat så länge på vår tur så vi fick ett pet på första. Men vad gör det! Han var så otroligt bra resten av banan. Flöt på i ett bra och jämnt tempo hela vägen. Hoppade stora fina språng och var allmänt underbar! 
 
Gud jag ryser och får glädje tårar när jag tänker tillbaka på känslan av ritterna! En av de bästa tävlingsdagarna någonsin. Närstan lika bra som nör jag och Pam satte vår första nolla i en LA :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0