I just wanna jump!

Jag med Hopzo och Lisa med lilla challe var iväg och hopptränade idag för Michael Schultz i utkanten av Enköping. Det var cirka 30 grader varmt och han var riktigt tuff på oss men det visade resultat. Hoppade lite bågar varvat med någorlunda snäva svängar innan vi avslutade på en tre kombination. Väldigt lärorikt och kände att jag lärde mig att korta upp Hoppzan mycket mer än jag vågat innan och han skötte sig alldeles utmärkt. Michael utryckte sig att Hopzo är en häst som har i princip allt, han kommer lycka ta sig upp till de högsta klasserna om vi tränar rätt. Måste även så upp kvickheten på marken så han inte har så långsamma rörelser och lite muskler. Men det fixar vi inom en snar framtid!

I alla fall var hästen superduktig. Både Lisa och jag avslutade på några språng på 130 cm. Vilket var extemt tufft att se henne och Challe göra och känna att min häst hoppar så bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0