Handleden

Jag har som de flesta förstått lyckats bryta min vänstra handled och det på nyårsafton i en snowboard olycka.
Detta gör så jag är riktigt handikappat eftersom jag inte kan röra eller använda min vänstra arm. Ridningen kommer jag att kunna börja med om 5-6 veckor igen, vanlig styrketräning är samma. Konditionsträning och Zumba får jag däremot börja med om 3 veckor.
 
På nyårsafton åktew jag tillsammans med mina fyra killkompisar högst upp på Åre skutan. Jag bestämde mig för att åka en backe ner tillsammans mefd Rikard då de andra åkte off-pist. vi åkte i en blå backe för att Rikard inte ville åka svart. Min bräda fastnade i en skåra och jag flög frammot, tog emot mig med handleden och gjorde några fina volter och kullerbyttor. Jag skrattade så fort jag var stilla men sen kände jag värden smärta i handleden. Jag började störtgråta. Eftersom jag i princip aldrig gråter fick Rikard panik. Han fixade så människor i backen kunde hämta skoter nere vid liftarna. Med min ilande arm, det gjorde ondare än jag någonsin haft någongång, satt vi där i 35 minuter innan en skoter kom. Ner med den till bil vägen, in i en taxi och iväg till sjukhuset.
 
Satt i väntrummet i 1 timme innan jag fick komma in, de kände på min arm, försöäkte få av mig jacka och vantar samt underställströjan eftersom den satt hårt runt armen. Till röntgen och de hittade en stor fraktur. Vidare till gips och sen var jag klar att åka hem.
 
Första dagarna var hemska, det gjorde ont hela tiden trotts smärtstillanede.... Nu är det dock bra. Jag tar Alvedon ibland men oftast klara jag mig utan. Men såfort någon vidrör armen så vill jag nästan skrika.
 
Fast jag hatar gipset, Kan inte sätta på mig BH och strumpor själv, inte skära min mat, inte knyta mina skor, ja ni fattar....
 
Bara tre veckor kvar nu!
 
Såhär är in handled av
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0