My sweetheart

Både Lördag och söndag har jag faktiskt ridit Pam men det har varit lite för mycket att göra för att hinna titta in på bloggen och skriva om det.
 
I lördags blev det bara ett pass med mycket fokus på att honska lyssna på vikterna och vara kvick på att förstå det jag vill. Det gick bra redan efter uppvärminingen och höll i sig enda till slutet av passet. JAg får inte rida så länge eller så avancerat med min hand än men jag tyckte det gick superbra!
 
Igår red jag först ut 40 minuter och hon hade så extremt mycket energi så jag bestämde mig för att gå in och galoppera henne lite. Vilket gicksuperbra! Fokuset från henne låg på mig och hon var mjuk i båda sidorna. La sedan upp ett litet sockerbits hinder (får egentligen inte hoppapå en månad till men äsch, det är jus å kul!) och travade samt galopperade över. Hon var lugn och lyhörd och bara tog ett störe språng över bommen. Precis om det ska vara!
 
Nästa ridpass blir på Onsdag, eftersom Lisa rider både idag och hopptränar på henne imorgon! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0