Spotify 9 april

Åkte till stallet direkt efter skolan. Hämtade in spotify och han hade såklart en tappsko. Som tur var hovslagaren där och skodde på den direkt. 
 
Spotify var riktigt bra idag. Började med att rida fram mycket i skritt och mycket sidvertsrörelser. När jag kände att han lyssnade bra där så gick vi över till trav. Samma jobb där, inte lika stora krav men att han ändå flyttade för skänkeln. Sedan la jag mera fokus på galoppen, Både att ta en galoppfattning korrekt samt att hålla en bra och jämn galopp. Det var lite jobbigt för båda två men i slutet var mycket bättre. Avrundade passet på samma sätt som jag började, lite sidvertsrörelser. Mycket finare och mjukare. Riktigt fin häst!
 
Påminn mig om att jag aldrig mer ska rida en skimmel på en lerig utebana.
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vad fin han är i rött!:D

2013-04-10 @ 09:53:36
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0