Nicke Nyfiken

Vi var ju som sagt långt nere i Sverige, kanske inte jätte långt utan så där lite lagom, i helgen. Tanken var ju att vi skulle provrida två ponnysar men den ena blev såld när vi var påväg ner så det blev bara en kvar. Otur tänkte vi men vi hade riktigt fel. Vi kom till en jätteöt och fin skimmelvalack f.2002. Fick se hur han uppträdde i stallet innan det var dags för ridningen. Hästen som heter Shafts del boy var riktigt fin när han ryttare red honom. Hoppade bra, hade fina gångarter och hon har verkligen gjort ett bra jobb med honom.  Sen var det Lisas tur. Hon satt upp och skrittade ett tag för att känna ur han reagerade. Sedan gick det upp till lite högre gångarter. Lisa som är väldigt koncentrerad när hon rider hade ett leende på läpparna, vilket jag anser väldigt positivt. Sen hoppade dem några språng vilket gick superbra. Det är ju inte alltid så lätt att sätta sig på en helt ny ponny. Varken för ryttare eller ponnyn men jag tyckte det fungerade riktigt bra och det gjorde även Lisa.  
 
Hela familjen är väldigt förtjusta i ponnyn så vi får väll se hur det här slutar.  Man vet aldrig vad som händer i hästarnas värld. Det får bara tiden bestämma.
 
Tog ett screenshot från en film jag filmade med min telefon, väldigt söta, både hästen och lilla Lisa

Kommentarer
Postat av: Linnea T

Fick en bra magkänsla när Lisa red min fina Challe! Hälsa henne de! :) /Linnea

2013-04-09 @ 08:01:49
URL: http://swagriders.blogg.se
Postat av: Andrea (:

Nemen vad kul!! :D

2013-04-09 @ 19:47:27
URL: http://andreab.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0