Mål och motivation

Jag har många mål i mitt liv, saker jag stävar efter, vill bli, eller bara uppnå. För mig är det motivation att varje dag vakna och veta att man är ett steg närmare det där målet du satte för flera månader sen. Se hur saker utvecklar sig frammåt. 
 
För mig är det viktigt att sätta upp mål. Då vet du vart du stävar och hur mycket du behöver kämpa för att ta dig dit, Det spelar ingen roll om det är stora eller små mål eller bara delmål på vägen, Alla borde ha någonting att sträva efter!
 
Jag själv är en väldigt motiverad person, jag sätter upp mål och bilder för iprincip varje sak jag engagerar mig i. Jag vet vad jag vill!
 
Hästar och Ridningen.
Just nu är den här punkten lite svag då jag är mitt i en övergångsfas mellan ponny och storhäst, ponny tillsalu och snart storhäst på ingång

Mitt mål med Pam har hela tiden varit att rida LA felfritt, för några månader sen uppnådde jag det målet, jag kunde inte sluta gråta, jag var så nöjd med mig själv och med hästen, Vi hade lyckats med det där målet jag satte upp för över 2 år sen. Det hade inte varit enklet men jag hade klarat det. 
 
I nu läget har jag som mål att kvala medelsvår, eftersom jag inte vet hur lång våran tid tillsammans blir så är jag inte helt fast vid det målet. Men det är någonting jag helt klart siktar mot. Och jag VET att vi KAN klara det. VI är så BRA tillsammans.
 
Som ett långsiktigt mål har jag att tävla 130cm minst i hästhoppning och rida Msv B i dressyr. Jag tränar regelbundet och sätter upp delmål på vägen men jag vet att jag en dag kommer bli så bra, även om det krävs blod, svett och tårar. Med rätt häst och rätt motivation! 
 
Min träning
Sen i vintras när jag började träna regelbundet och hårt har jag gått ner ca 8 kg och ändrat kroppsform totalt, fått en mer välformad kropp.
 
Idag har jag målet att få muskler på magen så att de syns, och jag är halvägs igenom det målet, Mina snea magmuskler syns tydligt nu, så jag ska bara kämpa lite till så kommer resten fram.
 
Jag SKA springa Stockholm Maraton med min bror 2014. Det kommer bli en tuff väg dit men jag ska klara det. Jag bryr mig inte om vad folk säger, jag vet att jag kan!
 
Jag vill kunna gå i bikini och vara nöjd med min kropp, våga skryta. Det låter kanske inte så bra men, jag vill kunna visa upp mig på en strand med en utstrålning som säger "här är jag, se på mig" och inte bara ligga där och hoppas på att ingen ser mig. 
 
Som ett roligare mål har jag även att jag ska bli starkare i armarna än Rikard, bara för att jag ska kunan reta honom.
 
Skolan
Jag har klart för mig vilken linje och vart jag vill läsa på universitetet. Jag vet att det är svårt att komma in.
 
Mina mål i skolan gör jag inte alldeles förhöga utan lagom så att det ska vara kul att kunna uppnå dem och samtidigt få motivation istället för att inte uppnå dem och känna mig besviken på mig själv. 
 
Som t.ex. i Matte har jag A som målet i Matematik 2b. Jag har enkelt för Matte och tycker det är roligt och vet att med lite ansträning kan jag lätt uppnå det målet.
 
I Samh 2b och i Privat Juridik har jag lite lägre mål, ett B och ett C skulle vara riktigt bra att få där. Jag tycker att det är halvsvåra ämnen och vill inte pressa mig för att bli utbränd från skolan, 

 
För att lyckas med mia mål kommer jag behöva mycket stöd från in familj, Rikard och mina vänner och det är någonting jag räknar med för jag vet att de alltid finns där. 
 
Sätt mål du också, Sätt långsiktiga och kortsiktiga mål och såklart delmål så att du kan känna dig nöjd med att komit en bit på vägen. 
 
Jag vet att DU KAN!

 
"When you want to succed as bad as you want to breath, thats when you will succed"
En video som jag får extramt mycket motivation ifrån, som får mig att kämpa även fast allting känns trögt!
Värd en titt!
 
 
En vän till mig visade den, någonting man alltid kan gå tillbaka och få motivation ifrån!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0