Dålig busschafför

Igår tog jag bussen 16.22 från Uppsala till örsunsdbro och det måste ha varit en av de sämsta busschafförer jag någonsin åkt med. Lite information är att regionsbussarna jag åker med går inte jätte ofta och dörför är det relativt viktigt att passa tiden.

I alla fall. Jag hoppade på på stationen efter Uppsala centralstation, alltså klostergatan. När vi närmar oss hållplatsen efter den så saktar bussen in bakom en annan buss och halvstannar vid stoppet. Det kommer fram en kille som vinkar att han ska med och då gasar bussen bara ut i vägen igen utan att plocka upp honom.

När vi kommer till stationen efter så ligger bussen i innerfilen med massa bilar i ytterfilen och i o med det så får han svårt att komma in och missar nästan att plocka upp en person där som alltså får gå 200 m efter busshållsplatsen för att hoppa på bussen.

Sedan kör han förbi en tant till som ska med bussen som vinkar efter den förtvivlat.

Skärp er UL! Det här är inte bra...


Kommentarer
Postat av: unknown

Men UL:s 804 bussar går en gång i halvtimmen.. det är väldigt ofta om du jämför med andra linjer...

Svar: jo men jämför med de flesta stadsbussar så går de väldigt sällan, och om man har en tid att passa så är 30 minuter en väldigt lång tid som gör att man kan missa mycket...!
Anna Hellström

2012-09-06 @ 08:12:51
Postat av: Sofie

Usch, avskyr sådana busschaufförer! Mejla dem och uppmärksamma dem på problemet! ;)

2012-09-06 @ 09:01:58
URL: http://sofiehaagensen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0