Pam 10 oktober

Satte på hackamoret innan jag gick upp till ridhuset, började rida i skritt och ändra tempo och steglängd hela tiden med översänkeln medan jag bara att och höll om med underskänklarna, Gick över och började samma arbete i trav och Pam lyssnade förvånandsvärt bra. Otroligt stor skillnad på steglängd och tempo men takten var densamma. Gjorde volter i olika storlekar, lite slingervägar. Gick över i galopp och jobbade på samma sätt, men mer med stora volter. La även till galoppskänkelvikningar vilket gick superbra och hon var följsam och arbetade bra undersig,
 
Jobbade hela ridpasset på att så en extram lydnad när det gäller överskänkeln utan att behöva använda underskänkeln till något annat mer än ett stöd. Pam verkade verkligen gilla dagens pass och vi avslutade när vi var på topp!
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Vad kommer du göra med din ridning när Pam blir såld, ska du köpa storhäst eller fortsätta vara fodervärd på Säva? :)

Svar: Jag kommer fortsätta med storhäst, om allting går som planerat har jag snart redan en på ingång!
Anna Hellström

2012-10-12 @ 23:15:10
URL: http://www.vallaryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0