Tid

Har fått en fråga hur jag hinner med allting. Ha en häst och Ha en pojkvän och Gå i skolan och Träna oavbrutet. Svaret är enkelt, jag planerar min tid.
Pam och skolan går före alla mina andra aktiviteter. Hinner jag inte med dem har jag gjort en super dålig planering. Det gäller alltså att prioritera.
Jag går i en skola där jag går halvdagar. Vilket betyder att jag antingen går för eller eftermiddag.
Jag rider i princip alltid på eftermiddagen så på sena veckor tränar jag på förmiddagen. samt gör läxor. En tid jag är tacksam över att ha.  Är det förmiddagsvecka rider jag direkt efter skolan. Vilket och då är jag hemma och har ridit klart vid 14.30. Då hinner jag träna och sedan åka iväg till Rikard efteråt. Det gäller också att vara effektv på sin tid så att man hinner med allting som ska hinnas med.
Mitt tips till er, lägg upp era dagar på ett smidigt och bra sätt så kommer ni hinna med mer än vad ni tror. Smidigt och enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0