Ridpass 25/12-12

Blev ett pass i ridhuset idag. Dressyr utrustningen på alltså!  Började med att känna att hon fungare frammåt samt bakåt. Lite loj och lyssnade inte riktigt. Vet inte riktigt vad det breodde på. Red mycket böjda spår och tempoväxlingar inom gångarterna. Försöker få henne att lyssna mer på sätet än någon annan hjälp. Vilket går frammåt men är inte riktigt där än. Tempoväxlingarna gör vi i proncip perfekta men det är mycket annat vi måste slipa på. Jag kan bara klämma åt lite med låren och ha ett ordentligt stöd med underskänkeln så kortar hon upp sig. höjer nacken och trampar på uppåt. När jag sedan slappnar av och blir mer fri i mitt säte länger hon stegen, trampar på frammåt/uppåt och länger nacken. Vilket jag tycker är perfekt! Hon är perfekt, min ponny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0