Nytt Bett

Under bloggpausen har jag provat att rida på ett nytt dressyrbett på Pam. Nu mera rider vi mycket på ett kulbet (eller Waterford-bett som det egentligen heter) . Vilket är ett bett som delat så många gånger att det ser ut som det är kulor på det. Pammie verkar trivas superbra med det och går avslappnat på det.Jag är super nöjd!
 
Det sägs att bettet är mycket starkare än ett vanligt två- eller tredelat men enligt mig så mycker jag att det är ungefär likadant. Jag känner ingen skillnad förutom att Pam är mer avslappnad under ridpassen. Det är inte heller tillåtet att tävla på dessa bett på ponny men eftersom jag inte tävlar dressyr och det är då jag använder bettet så spelar det ingen roll, bara att båda jag och Pam trivs med det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0