Hoppning 26/12-12

Lisa och jag drog iväg till stallet idag och hoppade.  började med att värma upp och känna så att Pam lyssnade korrekt på mina hjälper. Vilket hon gjorde alldeles perfekt. Perfekta fattningar och avsaktningar från skritt-galopp och galopp-skritt.
 
Ställde sedan upp tre hinder på en långsida.  räcke - 11.5m - oxer - 11.5m - räcke samt en dogleg mitt i ridhuset. Vi studsade överallting. Pam var förvånadsvärt bra. Hoappade klockrent och gick på tygeln mellan hindren precis som jag vill att det ska vara. 
 
Avslatade på en bana med de tre hindrena på långsidan på 1.05 och dogleggen låg ett på 110 och ett på 120. 
Hon var frammåt och hoppade av stort, vilket jag försäker få fram. Hon kryper gärna ihop sig innan. Men nu är vi riktigt duktiga på att hoppa av större!
 
Bild från 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0