En riktigt Fredag 13:e

Idag har verkligen inte varit min dag någonstans. Började med att gå upp imorse och åka in tidigare till skolan och plugga. Jag börjar egentligen 10.00  men ville vara i skolan runt 8.00 så jag tog bussen 7.30 Dock började det med att bussen var sen. En hel kvart. Efter det så stannade den när vi hade åkt 8 minuter och då var växellådan trasig. Det kom en ersättningsbuss efter 40 minuter och  den var helt fullproppad. Så tänk er två busslaster människor ihopträngda på en buss.
Dagen var allmänt seg
När jag skulle hem så var det kaos i Uppsala. En man hade gått in i stadshuset och hotat med att ta självmord vilket gjorde att stora korsningen på kungsgatan blev avstängd och all busstraffik var avstängd eller fick ta helt knasiga vägar och missa massa hållplatser. Det var iskallt, blåste och regnade. Som tur vae kunde pappa hämta upp mig och Elin efter 40 minuter och så kom vi hem.
Nu undrar jag om jorden kommer gå under ikväll, det känns nästan så....
Vill ni läsa om mannen i stadshuset kan ni göra det HÄR <----

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0