Tre Ponni Hestar

Idag har jag hunnit med att rida ter styckern hästar.

Jag började med Royal Mio. Hon är fortfarande under igångsättning men är riktigt fin nu. Ledde henne upp till Ridhuset och där började jag rida. Skrittade bara på spåret först långa tyglar ganska länge. Sen korta och sen 5 minuter i trav. Lite skritt igen innan 2 minuters galopp. Travade de sista 5 minutrarna innan det blev skritt jobb igen.

Andra hästen var min egen, Pam. Hon var faktiskt inte så fin i början, stel och ville inte riktigt arbeta. Men när vi hadae värmt upp klart och arbetat ganska mycket i galopp släppte det och hon blev en annan häst. Fin och avslappnad. Pigg, glad och framför allt arbetsvillig.

Sedan red jag även en anna häst vid namn Lukaz. En rivathäst som jag för ägaren fick sitta upp på lite för att se hur den var. Den var lite långsam och stel. men annars skoisig att rida på. Blev sur när man ställde krav och försökte sparka några gånger men sen blev den faktiskt riktigt fin. Hoppas på att få sitta upp på ponnyn någontill gång då den faktiskt var rolig att sitta på.

Kommentarer
Postat av: Jenny Zettergren

Älskar bilden!



Anna&Pam=Ever<3

2011-09-27 @ 15:22:59
URL: http://ponnyjenny.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0