Akuten

Efter en incident idag på ridbanan fick jag åka iväg till Akuten i Uppsala.
Jag red runt påen av ridskolans hästar på utebanan, Helt plötsligt förvinner hästen undermig och jag har ett ben under hästen. Vi har helt enkelt gått omkull efter att hon halkat. Min första tanke är att krypa så långt bort från hösten som möjligt men den reser sig snabbt och börjat sparka. Jag skyddar mitt huvud med handen men får en rejäl spark på den. Hästen skenade till stallet och jag fick hjälp av en jätte snäll ridgrupp.
Med en hand som bara svullnade upp mer och mer så blev det så att vi fick åka in till akuten. När vi kom in var handen supersvullen, jag hade ingen känsel, den dunkade och gjorde jätte ont.  De gjorde några konroller och röntgen men jag har bara en mjukdelsskada så det är lugnt, jag kommer att ha ont några dagar eller vecka och vara svullen, men inte värre än så. Riktig tur i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Elin

Oj, usch!:( Tur att det inte blev en fraktur eller nåt, så du inte kunde rida på länge!:)

2011-09-16 @ 07:33:30
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men gud! Aj! Vem var det du gick omkull med?

2011-09-16 @ 10:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0