Jensen education

Visst går du på Jensen i Uppsala? Vilket program? Hur tycker du skolan är och så? Ska kanske börja där nästa år så vill gärna veta mera, vore super snällt om du svarade:)

Såklart att jag svara! Jag går ekonomiprogrammet på Jensen, och enligt mig är Jensen den bäst! Alla våra lärare är supertrevliga. Verkligen,  Vi skrattar hela tiden. Klasserna får extremt bra sammanhållning redan från början då man första dagen i 1an brukar åka bort över en natt och hitta på massa saker. Vi läser våra lektioner i block, alltså är de ganska låmga, men vår längsta är 2 timmar men de brukar ligga på ca 1,5 timme. Då hinner man faktiskt med extremt mycket. Sen är det här med halv dagar väldigt bra. Att antingen gå från 1-12 eller 13-17. Då har man ju sovmorgon varannan vecka och slutar tidigt och hinner andra saker nästa vecka. Egentiligen ska man plugga på den tiden, men det brukar inte alltid gå så bra....  På våra allra längsta lektioner vi har har vi antingen någonting som heter DT (Daglig träning) eller PP (pedagogisk promenad). På DT brukar vi få sitta avslappnade och lyssna på något band som säger åt oss att kanske andas bättre, eller så massagerarna man varandra, på PP så får vi kanske en fråga eller ämne som vi går ut på en promenad och diskuterar. Roligt det med.

Jag tycker helt klart Jensen är en grym skola och att du borde gå en provdag, du kommer tycka att det är superkul på alla sätt och vis!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0