Pammie

Dagens igångsättningapass var super! Jag red över 55an och bort och iväg på en skogsväg, det var rba underlag en bit men sen måste jag ha hittat det ända stället med över ½m snö på. Det gick änså upp till magen på Pam.  VI tarvade tre gånger bortåt  tills snön kom, Då skrittadade vi gnaska länge och svetten började komma. Hela hon blev svettig från hals till mellan bakbenen.  Så vi jobbade ganska hårt rakt fram i snön. Belv treav 4 gånger hem. Hon var super fina alla gånger. Det var en gång hon försökte busa och satte av ii galopp men hon han ett språng innan jag tag ner henne igen. Vi skullle trava 8 intervaller så jag tog och travade den lilla biten på banvallen upptill ridhuset också så vi kom upp i alla minuter. Super fin!

Jag varierar hennes form mellan låg, hög och mellan. Bästa för att bygga ryggmuskler är ju låg och vi jobbar lite extra i den men annas så varierar vi ganska mycket. Jag tycker aldrig att det är bra att rida i bara en form utan man ska variera sig precis som all träning med hästen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0