Hoppträning

Blev inte alls Paulin som jag trodde. Fick rida Storhästen Karmen istället. Sjukt kul var det. Framridningen lyssnade hon helt okej på. Lite stel i vänster sidan men mjuknade ganska fort.  Hon var lite seg i traven en kom igång ordentligt i galoppen. Hoppningen började bra. Hon var skjukt pigg, bjöd och stod på. Dock är det inte alls kul att jag ska lägga mig i, så något stopp och sedan körde jag på modelllen "Bara gasa". Blev lite hopppigt efter då hon försökte busa men ingenting allvarligt. Dock slutade lektionen för min del inte lika roligt, inte för Karmen heller. Vi kom mot en oxer, avståndet blev fel och jag försökte klämma av henne stort vilket var ett misstag. Hon hoppade av och landade rakt i hindret. Karmen pep till och bommar och hinderstöd flög. Hon började markera på vänster bak så vi bestämde oss för att  stopp där. Men Innan var det super och troligen var det bara en smäll som är borta imorgon.

Bild lånad från sävas hemsida ;)


Kommentarer
Postat av: Ninni - en satsande ridskoleryttare

Hejsan!

Kolla gärna in min blogg: http://pauliinanilsson.blogg.se - Även kallad "En satsande ridskoleryttare". Där får du följa min väg till toppen med ridskolehästar. :)

Jag kör nu också en "dagens blogg"-tävling, där det ända du behöver göra är att kommentera "Jag är med".



Väldigt fin blogg! :D

2011-03-25 @ 23:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0