Hoppträning

idag avr det som sagt hoppträning, Jag hopapde ponnyn Paulin en gång till. I början fick vi inte alls till det, vad ajg än gjorde kändes det fel och ingenting fungerade. Min tränare satt upp och red lite efter det gick det super bra!  Vi gick över lite upphöjda bommar till en början. Sen skulle vi börja hoppa lite. fick två stopp men sen gick det bra. Hon var lite  mesig och jag reed inte ordentligt men när jag skärpte mig gick det mycket bättre. hoppade något dogleg, någon långsida och sen lite titthinder.

Paulin är en väldigt enkel häst att hoppa, han har bra språngkurva och är enkel att följa med, sen är det vra att han måsyte lyssna bättre för hjälperna och går frammåt

nu vet jag hur jag ska börja nästa gång. Även om det är svårt SKA jag klara det, med mer tips och övning går allt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0