Hoppträning

Fick hoppa på en ponny som Heter Paulin, En av mina gmala foderhästar faktiskt. HAr inte ridit honom på ca 1,2 år eller någonting sådär. Stel i nacken var han och var ganska spänd i allmänhet. Försökte få fram honom mycket på framridningen så han skulle vakna, Fungerade lite halvdåligt eller halvbra beroende på hur man ser det.

Hoppade fram på några hinder inann vi gick in på bana, Gick bra, Han lyssnade både fram och tillbaka. Skulle dock vilja få ihop honom lite mer men det fungerade gnaska bra ändå. Han var ju trotts allt så spänd så jag ville mer lägga tiden på att han skulel slappna av och så ett bra tempo i lugn och stadig galopp. Hoppade även en bana sen på nio hinder inklusive två kobinationer. Fick ett stopp på en oxer och jag vet itne riktigt vad som hände, tror jag blev lite på och jagade honom, men ibalnd blir det fel.

Fick lite av ritten på film så det kanske kommer upp senare om ni vill :)


Kommentarer
Postat av: Alexandra Neu

Jag vill gärna se film :D

2011-03-14 @ 17:22:56
URL: http://nneeuu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0