10 minuter

Vi börjar komma igång på riktigt! Idag var det hela tio minuter trav och jag började även jobba henne lite mer i den.

I skritten blev det först mycket flytta kors och tvärs. Hon lyssnar bra och skrittade på i en bra takt. Blev lite öppna och sluta också. hon är ju inte alls lika snabb bort som hem, men hon bjuder ändå. I traven flyttade vi lite skänkelvikningar men itne så mycket. Red åt ett håll jag aldrig brukar rida.  Rid ganska långt, var ute en timme som jag skulle. När jag vände hem bjöd hon till. Då passade jag på med extra mycket rörelser. I skritten blev det börjning och sidverts och massa roliga saker. I traven gjorde vi perfekta skänkelvikningar och sen gjorde vi några längningar. Hon är så grym på dem ute! Hon slår ut Benen och har en bra form.  Så duktig tjej!

Imporgon ska jag först avra en stund i ridhuset innan jag går ut och travar, vi ska skritta över bommar. Första gången ska de bara ligga på marken men på söndag ska vi köra lite upphöjda.

Fick frågor om att jag skulle rida över bommar med henne, men enligt vetrinären är det bra att skritta rakt över bommarna för att stärka benen. de får gärna vara liute upphöjda så hon arbetar. Så nu kör vi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0