Svettfux sto

Igår kom jag tänka på lite saker som jag faktisikt inte tänkt på förut efter att jag fått några kommentarer och vi suttit och diskuterat lite.
Jag har ett Svettfux sto! De anses vara de med värst temperament av alla hästar. De brukar vara surast, kittligast, divigast och ha så sjukt mycket egen vilja.
Mitt Ponny sto är inte alls någonting i närheten av det där. Hon är ju den snällaste hästen man kan hitta. Positiv och glad, vill alltid göra det rätta och bästa. Hon kämpar allt vad hon har hela tiden. Lyssnar och är glad. Jag har aldrig sett henne lyfta ett ben eller ens lägga öronen bakåt. En ponny  som aldrig skulle göra en fluga förnär. Hon är inte ens kittlig någonstans. Det ända hon kan göra är att vara lite stark och dra iväg, men alla har väll något de gör.
Antingen är mitt Svettfuxsto helt dum i huvudet som inte förstått det här
eller så är hon bara så underbart speciell.
Jag tycker att vi ska lägga alla fördomar om Hästar och ponnyer bakom oss. Alla är speciella individer och det får vi leva med. Det finns en häst för alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0