Svar på frågor

Varför köpte du just Pam?
Oj det avr en svår fråga.  Jag kan ju avslöja att jag inte alls gillade henne under första provridningen. Det avr pappa som ville att vi skulle åka en gång till och då blev det så. Men när jag red andra gången, det kändes så rätt, hon gjorde som jag ville, lyssnade på minsta hjälp. Hon var pigg och jag fick verklligen kämpa när vi skulle hoppa, men det var så jag ville ha det. Efter ridningen stod vi och klappade på henne, hon smälte mitt hjärta. Då visste jag att det var ponnyn jag ville ha. Och så blev det också...


Hur högt har du hoppat någonsin med Pam?
Det högsta jag någonsin hoppat med Pam är 130 cm. Det var för bara några månader sen. Högst hoppade bana ligger på 120 cm.


Vilken är din favoritmat?
Ska  vi se, om jag ska vara riktigt ärlig så är nog en bra sallad det bästa som finns. Älskar att äta sallad av alla sorter. Så det får bli det


När började du rida?
Oj jag red på knatte ridning när jag var 3 år, på enköpingsridklubb, i kanske en termin. Nästa stället var Apalle där jag red i 1 år tror jag. På Säva har jag ridit i 7 år, vilket har varit jätte roligt! Sen har jag haft min egen häst i två år. Så sammanlagt har jag ridit i lite mer än 10 år.

Du är väldigt duktig på att rida har du några tips på hur man blir en bra ryttare?
Tack! Det värmer att höra! De tipsen jag kan ge är att tillbringa så mycket tid i stallet som möjligt. Ta åt sig arbetsuppgifter så man kommer in i stallivet. Sen att rida så många timmar som möjligt. För varje pass blir man bättre och får nya erfarenheter. Sen MÅSTE du ha egen individuell träning. Ge dig ut ochjogga, ha en egen styrketräning. Allt handlar inte bara om hästar, det är du som måste bli bättre också. Sen är det bara att kämpa på och Lycka till!

Vad är det för kamera du fottar med?
Kameran jag fottar med just nu är en Canon 1000D.

Har du något mål för dig och Pam just nu?
Vårat kortsiktiga mål är att debutera LA inom snar framtid.  Sen får vi se vart vi kommer efter det. Vi ska kämpa! Ska även försöka oss på lite, lite dressyr. men den fårr vi se hur det går med.

Var det du som bestämde att Pam skulle heta Pam och isåfall varför?
Hon hette  det när vi köpte henne, skulle gärna kunna heta någonting flaschigare men nej Pam tycker jag fungerar bra.



är det någonting ni vill ha svar på är det bara att fråga. Vill nu inte ställa den här i bloggen kan ni alltid maila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0