Dexter

Igår innan jag åkte hem efter staden så stannad jag på Säva, dels för att hämta upp Kristin och Elin och dels för att fotta dem när de hoppade. De var super duktiga, kommer lite bilder senare.
I Tisdags kom en ny storhäst till Säva, Dexter, och den skulle ridas första gången. Jag blev tillfrågad om jag kunde rida den en stund innan Katta skulle rida lite. Själklart att jag gjorde det.
Den är ganska kraftig men världens gulligaste svarta storhäst. Verkligen super trevlig att rida. Vi gick igenom det mesta skritt, trav och galopp. Lite sammlingar och ökningar, skäkelvikning och fram och bakdelsvändningar. Försökte mig på något byte men det ville sig inte.
Lite bilder på den, Volila! DEXTER!











Vad tycker ni om honom?


Kommentarer
Postat av: Olivia Palle <3

han verkar superfin! <3

2011-06-16 @ 23:10:33
Postat av: Sara

Han var über gullig! Väldigt lik Sköld :)

2011-06-16 @ 23:12:33
URL: http://fjuarna.blogg.se/
Postat av: Elin - PONNY.BLOGG.SE :D

DET ÄR SKÖÖÖÖLDS DUBBELGÅNGARE............



JAG BLIR RÄDD NÄR DE STOD BREVID VARANDRA OCH KOLLADE PÅ VARANDRA... DE SÅG UT SOM ATT DE KOLLADE I SPEGELN



FETT LÄSKIGTTTT

OCH FÖRLÅT FÖR EN OSERIÖS KOMMENTARRRRRRRRRRR <333

2011-06-17 @ 11:53:59
URL: http://ponny.blogg.se/
Postat av: Sofie

Han är verkligen en mindre kopia av Sköld! Ser fin ut :)

2011-06-17 @ 12:04:29
URL: http://sofiehaagensen.blogg.se/
Postat av: Jenny Zettergren

Jätte fin och väldigt lik Sköldis. :D

2011-06-18 @ 21:00:15
Postat av: Anonym

Jag red honom när jag var på Säva, då hade vi en häst i hopp/terräng och en i dressyr. Jag hade Dexter i dressyren och håller med dig om att han vart sjukt fin där :)

/www.mandyz.blogg.se

2012-03-24 @ 13:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0