Bälinge Rf

Idag var det somsagt andra tävlingen den här helgen och den ägde rum på Bälinge Rf.
LC/90 Pam var superfin under framridningen lyssnade bra fram, tillbaka och åt sidorna. Framhoppningen gick också super bra hon lyssnade och vi fick bra språng, Hon touchade något hinder lite lätt men det var inte mycket.
På banan var hon super duktig. Vi gick i en bra jämn rythm och takt, Fick jätte fina språng och nollade grunden lätt. I omhoppningen hade jag henne fortfarande tillbaka lite tilbaka, tog stora runda galoppsprång och hade henne på rumpan vilket gjorde att vi fick små svängar. Hela våran ritt ledde till en VINST! Helt sjukt! Att starta som 5 och det är 20 anmälda och hålla ledningen ända in i slutet. Så stolt över Pam. Det var vekligen någonting vi behövde!
Lc+5/95 Pam var super fin här med men det spöregnade och det gjorde banan djup. Vi hade ett superbra flyt men hon tappade lite utav fästet innan ett språng som ledde till ett nedslag. Våran koncentratiuon var kanske inte den bästa heller, eller nu ska jag faktikt säga min. Men sen gick det jätte bra tills sista hindret där jag la henne fel så ett onödigt pet. Men jag tar på mig sista. Mitt fel totalt. Men det gör ingenting. Lika gald ändå. LC gjorde min dag.
Bilder kommer i ett senare inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0