Händelser

Idag på jober hände det mycket. vi började med att släppa ut hästarna som vanligt. Sen fick jag springa upp och ner till ridhuset med hästar som skulle ses efter av vetrinären. När det väl var klart fick jag veta att jag skulle hjälpa till på en visning så jag tjuvtränade lite på hästen jag inte ridigt på 6 månader på. Han var super fin,, gick på tygel och gjorde allt som han skulle. Sedan fick jag reda på att de inte kunde idag så jag ska visa honom på måndag eller tisdag istället. Sen var det bara att börja skrubba alla boxar. Och vet ni vad?! vi är klara med alla som är tömda nu! SÅ vi kan äntligen börja måla.
Efter jobbet skrittade vi först ut på några hästar som är under igångsättning. Jag fick skritta Mio. Sen blev det körning av våra kötbulle shettisar, vilket var über kul. (vi kör dem varje dag så de ska bli lite smalare).
Pam fick ett pass sist av allt och hon var så sjukt fin! Lite stel i höger sida från början men de släppte ganska snabbt och hon gick fint på tygel och trampade undersig och jobbade på bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0