Sjukhage

Igår fick ju Pam gå första gången i sjuk-hage. Det verkade som hon tyckte det var jätte kul. Det första hon gjorde var att lägga sig ned och rulla tre gånger. Sedan gick hon runt och luktade på allting samtidigt som hon gick fram och tillbaka mot mig. Hon började också hälsa på hennes Hag-granne, en lite fux shettis som står i en liten sjukhage pga fång. De verkade inte alls gilla varandra. De skrek och Pam drog bak öronen och hotade honom flera gånger under tiden vi var ute.  Lite konstigt eftersom hon brukar vara så snäll. Sen blev det några trav/galopp steg, följt av något bocksprång ibland också. Finns ju inte så mycket man kan göra och försöka stoppa henne. Men som tur är tog hon det mesta lugnt, så jag kände mig ganska trygg med att ha henne där ute. 

Hon bor i ett litet stall som skiljer sig från det stora stallet. Det är nämligen bara fyra boxar där. Hennes och så bor Lene och två av ridskolans hästar där med. Så nu när de mockar det stallet ska de släppa ut Pam i hagen och sedan ta in henne när de är klara. Då har de henne under bra uppsikt och jag kan känna mig lugn. 

Tänke släppa ut henne när jag kommer också. Korta stunder under uppsikt var det och det tänker jag hålla!

  

Kommentarer
Postat av: Josäfin :>

Pammisen :')

2011-01-12 @ 07:43:33
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0