Ridbyxor

Har ni tänkt på hur bekväma våra ridbyxor är egentligen?

Jag hörde en som inte red säga för några dagar sedan "Ridbyxor är ju jätte bekväma, det är nästan som att inte ha några byxor på sig alls" Jag har tänkt på det och själv kommit fram till att våra byxor är väldigt bekväma och man känner knappt att man har dem på sig. Vi kan göra hur mycket som helst i sadeln utan att byxorna stör. Vi kan sitta i timmar utan att nästan märka av dem och utan skulle vi få skavsår.

Själv tycker jag dock att det är en stor skillnad på helskodda och halvskodda ridbyxor. Jag rider alltid med Helskodda för de är dem jag tycker är bekvämast och även snyggast i de flesta fallen. Många stör sig på sömmen som de säger sitter på knät men jag känner inte av den.Eller så har jag helt enkelt blivit van. 

Tänka vad många olika modeller det finns av ridbyxor också. De flesta är bekväma och man kan alltid hitta ett par som passar en själv. Alla märken som finns och hur deras model och matrial är. Så man behövar aldrig vara rädd för att inte hitta ett par ridbyxor som inte passar en själv.

Men nästa gång ni rider, tänka på hur era ridbyxor sitter och att det faktiskt känns som vi inte alls har så mycket på oss!

Håller ni med mig?




Har massa ridbyxor hemma men mina favoriter är

Svart Vinterridbyxorna från Pikeur


De är sköna och bekväma, inte så jätte låga och har en bra passform. De är även fodrade vilket gör dem perfekta till att rida med på vintern. D




Olivgröna ridbyxor från Mountain horse
Måste nog vara ett par av de skönaste ridbyxorna jag att på mig, skönt matrial, man kan röra sig fritt i dem, Helt enkelt perfekta!


Kommentarer
Postat av: Amanda

jag tycker exakt samma sak! Men jag använder knäförstärkta ibland, och dom känns verkligen som att man inte har något på sig! Men man sitter inte lika "fastklistrad" i sadeln som med helskodda.. Men alla helskodda som jag har är jättebekväma :-)

2011-01-15 @ 09:24:56
URL: http://amanduws.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0