Önskeinlägg Historia

Nu tänke jag slänga in ett önske inlägg här. Den handlar om min och Pams historia från första steg till det vi är idag.


Allt börjar den 17 Oktober 2009 då pappa hade ringt på en Ponny i Örebro. Jag fick veta det samma dag och vi åkte iväg och var där runt två. Jag kan inte direkt säga att det var kärlek vid första ögonkastet. Mycket smal ponny,lite gråaktig i pälsen och såg inte ut att ha någon personlighet annars mycket fin och massa ryggmuskler. . Allting gick jätte bra. De sa att hon var kunde spänna sig för andra människor så vi höll oss mest på en volt men vi gjorde det mesta man kunde göra och hoppade också. Dock inte så högt, med det spelar ju ingen roll. Ifall vi ville ha henne skulle vi ju komma igen. Efter första provridningen var jag osäker, men pappa sa att han tyckte att vi skulle komma ut igen.

Det gjorde vi och vi tog med oss min tränare. Under en skrittpaus kollade jag mig denna gång i spegeln och bestämde mig för att det här var ponnyn jag ville ha. Hon och Jag skulle bli bäst tillsammans! Vi hoppade uppemot 100-110 den här gången och tränare godkände henne. Så den 9 November var det vetrinär besiktning som resulterade i köp.

Hon verkade trivas bra hemma på Säva. Hon fick mera mat och vi byggdeupp muusklerna på henne. Hon fick också en finare glans i pälsen. Vi ahde jätte kul tillsammans. Hon var lugn i i början när jag red men efter några veckor blev hon pigg och började få massa överenergi. Då började arbetet på riktigt. Vi kämpade varje dag tillsammans hon och jag. Hopptränade och dressyrtränade.

13 Februari 2010 gjorde vi våran första start. Den var på Heby Rk. Ld och Lc. Vi fick clearround rosett i LD och placerade oss fyra i Lc. Det gav mig massa självförtroende och nu visste jag att vi skulle faktiskt bli bäst.

Vi utvecklades mycket under våren. Vi hade ett bakslag och det var när vi gick omkull på en hopptävling i Sollentuna. Efter det blev hon motsträvig på banorna ett tag men blev sen helt vanlig och har börjat ösa frammåt. Vi tävlade Ld-Lc hela våran gjorde några omhoppningar i Lb. Allting gick super. 

Under sommaren gick det fortfarande frammåt. Men nu var hon piggare än någonsin. Men då drog vi oftya ut istället för att träna på turer i skogen så hon kunde lugna ner sig. 

Jag hade det inte lätt men det som inte dödar gör en starkare.  Tror alrdig jag har kämpat så hårt i mitt liv för att få det som jag ville.

Hösten började vi tävla LB så smått, Hon gjorde allt för mig, Enda gångerna det inte gick var närjag gjorde fel. Jag har nog aldrig skyllt på henne, jag har alltid tagit på mig skulden för allting som hänt. 

Nu hade hon fått muskler över hela kroppen och vi var som en enda person när vi rörde oss. Jag förstod inte riktigt hur det gick till men vi litade på varandra hundra procent och jag har aldrig varit med om en kärlek så stor till en häst. 

8 December kom hon in från hagen med en brodd spark 5 cm ovanför kotan på utsidan av vänster bak. Vi fick ta in henne till vetrinären där de konstaterade att hennes griffelban var av och hon behövde operera bort några lösa benbitar. Allting gick bra. 

Nu står hon i sin box på boxvila tills nästa evcka då vi ska på återbesök. Hur det än går vet jag att vi kommer komma tillbaka till det som fanns förut. Vi kommer få ett fantastikt tävlingsår 2011 och ingenting kommer kunna stoppa oss. 



Provridning 1
 

Provridning 2








Jätte sällt att komma med tips om att vad jag ska skriva om, Tack!

Alla får jätte gärna skicka in och önska något :)

Kommentarer
Postat av: Kristin

det är kul att få se eran utveckling in real life! <3

2011-01-18 @ 21:24:09
Postat av: Kristin

det är kul att få se eran utveckling in real life! <3

2011-01-18 @ 21:25:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0