Hoppträning

Ikväll var det dags för Laikas första hoppträning sen igångsättning. Även första gången hon hoppar med mig på ryggen. Jag tycker faktiskt det fick hyfsat bra. Hon lyssnade och var pigg och framåt. Hon hoppade det mesta bra. Det var en markarbetes/hopplektion så vi tränade ganska mycket med bommar också. Det är däremot sån skillnad än att sitta på Pam, De känns inte som det finns någnting i munnen på henne. Jag får ingen kontakt alls. Det känns som jag sitter med hel slapp och glapp tygel men ändå så skriker dem åt mig att sluta bromsa. Så någonting jag måste komma underfund med vad det är för fel jag gör. Men annars mycket fin häst. Hopapde upp emot 80/90 cm.  Nu är det en tränig kvar tills vi sedan åker iväg. Känns skönt att i allafall ha hoppat hästen två gånger.


Fick bli en bild på mig och Pam
eftersom mitt fråd på bilder på Laika inte är så stort

Kommentarer
Postat av: Elin

Oxern på fem och halvan låg på 1m ;)

2011-01-07 @ 22:35:27
URL: http://figgeplutts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0