Hoppträning

Dagens hoppträning blev på en av sävas valacker, Canon. Stor söt skimmelvalack tycker jag är en bra beskrivning.

Under framridningen var han ganska stel och tung. Mycket stöd krävdes från skänklarna men annars var han hysat fin. Galoppen var faktiskt en av de konstigaste galopperna jag suttit i. Ingen takt alls och jag fick driva hela tiden. I hoppningen hopapde vi stutts, fem hinder, hur lätt som helst. Känndes som om vi bara flöt fram över dem. Bra känsla där. Hoppade några andra fristående hinder också, men han var väldigt svår att hitta avståndet på. Men jag tycker att det gick bra för att vara första gången någonsin jag rider hästen.

Hittade ingen bild på honom tyvärr:(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0