Gymnasie besök

Alla nior på Örsundsbro blev inklämmnda i en buss och så stack vi iväg till Enköping. Det var jag och två till som skulle till Ekonomi första passet så vi gick dit tillsammans. Det v ar nog en av de tråkigaste genomgångar jag varit med om man blir inte alls sugen av att börja där eller ens vara där. I stället för att lärarna skulle få oss uppmärksamma satt de flesta och sov.

Fordon var lite roligare så hade jag och tre vänner samlats och gått yill rätt hus men ingen var där. vI satte oss i deras uppehållsrum och väntade och väntade. Tillslut fylldes det på och en man kom och hämtade oss, vi fick följa med in i en lektionssal. En kort intdruduktion innan han började visa oss runt i verkstäderna och alla praktiska salar. Riktigt roligt att se något annorlunda.

Sen var det bygg- och anläggnigs programmet som var på tur. Vi fick gå ca 600 m innan vi var där. Vi fick en kort intruduktion innan han visade oss runt här också. Elverna hade byggt jätte bra och fint och man blev verkligen inspererad. Lärarna var roliga också vilket var ett stort plus. Skulle lätt kunna gå bygg- och anläggningsprogramet med inriktning måler eller trä...

Men jag har bestämt mig jag ska gå ekonomi, har även valt skolar har ett undantag där jag söker Nv men det är typ som 3:dje hands val. Vi får se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0