Dagens Ridpass

Kristin följde med mig upp och jag hade som plan att rida i terränghagen för att hon skulle få arbeta igenom sig i snön. Men nej jag ändrade planerna tvärt att efter jag skrittat 25 meter in i hagen gör hon ett mjukt bocksprång. Då vänder vi och går in i stället. Känner att det är onödigt att ta risker. Särskilt med den hästen.

På ena sidan av ridhuset så var hon avslappnad men så fort vi kom ner på andra halvan blev hon spänd. Vilket resulterade i lite missförstånd. Så det blev att pass då jag gick på att mest få henne avslappnad och arbeta igenom sig.  Hon gick helt okej stundtals och i slutet var hon helt perfekt! Då fick vi till världens känsla och hon travade genom hela kroppen. Verkligen positivt.  Fin Häst det där.


Får bli en bild i repris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0