Dagens Ridpass

Laika var super fin idag! Red ett ganska seriöst ridpass. för att komma igång på rätt sätt och få henne mjuk använde jag mig av mycket böjda spår.  Det hjälpte och jag fick en fin och rund häst. Sendan blev det halt tränig från olika gångarter. Det blev´bara bättre och bättre för varje gång. Honär en snabb lär häst och tar in mycket information för att alltid göra rätt. Gjorde några travökningar. Vi fick till någon klockren men annars var det myket roligare (enligt henne) att fatta galopp och galopepra istället. Sedan blev det lite övergångar i slutet också. VIlket hon skötte bra. Red utan stigbyglar sista halvan av passet och jag tror att jag kommer att ha världens träningsvärk imorgon. En häst med mycket gång och svårt att inte skumpa ur sadeln på som jag verkligen fick kämpa med att sitta ner och arbeta mycket med magmusklerna.  MEn jag kände att jag faktiskt fick ut mycket av det här ridpasset. Så jag är riktigt nöjd!



Kommentarer
Postat av: Emmis

Din blogg är jättebra, läser den varje dag:) Du & Pam är så söta tillsammans, hoppas allt går bra och att hon mår bättre ;D

2011-01-07 @ 01:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0