Dag Tre Bästa Minnet

Oj det här var riktigt svårt men jag har faktiskt bestämt ett. Den 9 noveber 2009, dagen då vi köpte Pam.
Kommer nog aldrig glömma den dagen. Fick sovmorgon från skolan och åkte till stallet runt lunch. Vi hade haft Pam på prov i en vecka och det hade fungerat perfekt. Vi var som hand i handske. Lastade in allt i transporten alla hennes saker och lite mat. Borstade henne också med klumpen i magen att hon kanske inte skulle gå igenom besiktningen.

Klockan 16 var vi på stömsholm kliniken, Vi pratade med hennes ägare om hur veckan hade varit och hur det skulle bli. Sedan var det dags att börja. Vi fick springa och kolla hälta och allt annat man gör i en vanlig besiktning. Allt gick åt vårat håll. När det var dags för rötgen så fick jag sitta i väntrummet eftersom jag inte var tillräkligt gamal för att följa med in. Jag trodde jag skulle få en hjärtattack när vetrinären kom ut och sa att någonting var fel och att de behövde ta om en bild. Efter en timme i ovishet så fick vi komma in och kolla på bilderna. Allt var perfekt!

Klockan 17,59 var tiden då pappa skrev på kontraktet och Pam var i våra ägor, Jag hade precis  fått min alldeles egna första ponny. Första jag gjorde var att med glädje tårar gosa in mig i hennes man och bara vara där tillsammans med henne.

 

Det är du och jag föralltid

Vi ska bli bäst

Jag älskar dig

Glöm aldrig det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0