Pammie

Pam fick en utskrittning idag som vanligt. Skrittade i kanske 40 minuter i det soliga vädret. Gick super bort från stallet. Mötte massa människor och bilister och allt gick super. Vi flyttade mycket sidverts och jobbadei låg form. Fick ju tipset från vetriären att vi skulle jobba mycket sådant. Så nu ska vi träna sidverts rörelser på alla vägar!

Ni som känner Pam vet att hon blir spänd och stressad när man möter stora fordon. Typ traktorer, lastbilar elelr bussar. Fast det bara när hon är själv. Idag hade vi turen att en slaktbil åkte förbi och de är ju stora. Jag satt av i förbyggande syfte och är glad att jag gjorde det. han var snäll och stannade men Pam skakade och slängde sig ut på åkern. Men vi kom förbi tack vara att han var så snäll och stannade.

Mötte en buss längre fram också. Då satte jag av efter händelsen tidigare och sen gick jag hem. Kände inte att jag var på humör att skritta på en spänd häst.

Hon fick super mycket godis och kärlek. Underbara Ponny. Även om du inte är modigast är du helt klart bäst och den som jag faktiskt alltid kan lita på


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0