Hoppträning

Kvällens Hoppträning blev på storhästvalacken Sir Louie. Sjukt fin häst enligt mig. Man bli super glad av att rida på honom och det gick super många gånger.

Blev en helt okej framridning. Gjorde mest Basic saker som volter lite flyttningar och jag tyckte det funkade så vi jobbad einte på så hårt. Men kan jag säga att jag älskar hästens galopp? Helt sjukt underbar att sitta i, Maffig och stor!

Hoppningen gick bra! Hon lyssnade bra på halvhalter och var pigg och framåt. Hästen taggar till ungefär 2 galoppsprång till hindret och man verkligen känner hur man suger tag i hindret. Rolig känsla.

Skulle rida med korta stigbyglar från början. fyra hål kortare och vi hopapde även i de lädrerna och då höll jag på att flyga ur sadeln. Glad att pappa inte fick med det på film.

Resten tyckte jag gick super bra. Tränade ganska mycket omhoppningssvängar, vilket var jätte roligt. Korta svängar och inte långa och snabba. Louie var super duktig på det och jag tyckte det var super super kul!

Sen hoppade vi en liten bana. allt utom första hindret gick super! SÅ jag är nöjd.

Film kommer inom kort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0