Pass

Pam
Det blåste ju som tusan och efter incidenten i torsdags så kände jag ingen stor lust över att ens försöka börja rida ute. Så jag gick in och hade ridhuset för mig själv. Travade fram över hela ridhuset, rakt fram i 5 intervaller inann jag brjade jobba. Vi gjorde massa övergångar mellan skritt - trav och sen blev det skritt  - trav - galopp - trav - skritt. Pammie var super duktig och jag är riktigt nöjd.  Av travningen blev också i ridhus, eftersom jag inte ville riskera någnting.



Paulin
Red ett litet kort men lite intensivare pass på Paulin. Började med lite framskrittning då vi flyttade lite för skänkeln i både skrit och trav. det gick hyfsat bra. Sen så blev det lite enkelt galopparbete i olika tempon och jag la in något galoppombyte. Han var jukt fin och böjde på nacken och trampade på. Det kändes som han höjd ryggen ett flertal gånger och jobbade på ett tag i rätt form.  Under senare avtravning fick jag honom att sänka sig i nacken och gå lång och låg. Vilet jag tycker är ett stort framsteg om man räknar på den ponnyn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0