Önskeinlägg: Märkes saker

Som många vet är jag märkes beroende på de flesta saker inom hästvärden. Jag äger nästan bara saker med märke och det har gjort många nyfikna varför och jag har fått flera önskemål att skriva om det. Så nu gör jag det.

För det första älskar jag att köpa saker med märke och saker som syns. Det drar ofta blickar till sig och man får frågor om just dem sakerna. De brukar också vara mycket snyggare.  Man mår bra när man har de på.

De dyrarae sakerna håller ofta mycket bättre, jag kan ju dra exepel som jag har haft problem med och det är Hööks ridbyxor, de håller aldrig i mer än en vecka, går sönder på ett eller annat sätt. Därför har jag dissat att köpa såna och köper istället lite dyrare saker. Just nu har jag ett par pikeur ridbyxor och ett par mountain horse som jag använder i vardagen. Båda har hållt länge och är inte alls uslitna.

Men jag älskar att köpa saker med märke och så är det. Mina kläder består i princip av t.ex Kingsland, pikeur och mountain horse. Mina schabrak av t.ex. Schockemöle, lamicell, eskadron och gg.

Visst, jag hatar att skryta om det och jag gillar inte det här inlägget så mycket men eftersom ni önskade det får ni det. 

Som jag tycker ser märkessaker så mycket bättre ut. Men det är även just vad jag tycker.

Hästvärlden var förut en sån sport då man kunde ha vad man ville, man kom i skrotiga gamla kläder, vara smutsig. Nu mera har det blivit så att man ska köpa de sygga dyra kläderna, man ska ha koll på det senaste och det ser  inte alls ut som om man har på sig stallkläder. de kläderna vi har nu för tiden skulle vi lika gärna kunna använda i vardagslivet. Ingen skulle märka någonskillnad.

Men nu får vi inte glömma att man har börjat använda ridbyxor som vanliga byxor, de säljs i många affärer och anses som mode.  Så vi kanske klär oss för snyggt när vi är tillsammans med hästar och smutsar ner oss...
Vem vet?

Vad tycker ni om mina åsiket?
ha ni något ni tycker att jag har missat eller skulle ta upp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0