Hoppträning

Blev ett sista avslutande pass på Paulin innan jag börjar träna med Pammie igen. Ett markarbetes pass. Under framridningen så var han näst intill omöjlig, Han Sparkade några gånger och höll på att skjuta mig ur sadeln. Sen när vi började träna på förvänd galopp och Han var super fin och gick nästan på tygeln. Mycket duktiiigt. Sen blev det börjt spår på bommar, nästan serpentinbågar på långsidan kan man säga. Pål var super duktig och gick faktiskt nästan på tygeln hela tiden! Är faktiskt riktigt nöjd och jag fick en underbar känsla. Sen hoppade vi sockerbit ---> räcke ---> sockerbit, med ett avstånd på 13 m, alltså 3 normala galoppsprång. Vi skulle rida på 4a. Paulin och jag fixade att rida på 5,5 på båda. Fick ett litet plus där. Hoppade det från båda håll innan vi skulle träna på att komma på 3 galoppsprång och då var räcket lite högra. tror det som högst låg på 90/1 någonting.

Jag är alltså supernöjd med tränignen! Men nästa gång är det Pammie som vill vara med och skutta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0