Hoppträning

Dagens Ridpass vart en hopptränig. Jag kan säga att det gick helt okej. Vi hoppade på Sävas Utebana och det var lite tungt men ändå bra underlag.

Började men att travhoppa ett hinder på diagonalen, det gick bra, förutom att hon stack iväg i 280 efteråt. Tar jag först lite i tygeln får hon "panik", som gör så att jag stelnar till och drar hårdare som gör så att hon....  (en ond cirkel helt enkelt).  Det löste sig sedan att det blev mjukare och mjukare. Sedan skulle vi hoppa på en båge med 2 hinder. Det gick fortfarande dundrande snabbt. Hon  ville inte riktigt ta mina halvhalter utan bara springa på som ett ångvält.Men vi lyckades sköta övningen bra. Sedan började vi hoppa en komination på långsidan -  3 oxrar med 9m emellan- I början var hon snabb, men när de blev lite högre så taggade hon ner och böjade tänka och gick från Super snabb till bara snabb vilket är skönt. Hon böjade även hoppa av bättre och jag hittade tackten mot hindret. Så är riktigt nöjd med de två sista hinderföljderna.

Nu ska jag föröka lägga in att jag hoppar någe sockerbits hinder lite då och då och bara "rullar på" så hon lär sig att tagga ned.



Har inga bilder från idag så får bli en annan


UPK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0